Centar za razvoj unutarnje plovidbe d.o.o.

Svojim radom Centar za razvoj unutarnje plovidbe d.o.o. usmjeren je na modernizaciju i razvoj unutarnje plovidbe na europskoj razini. Uključivanje riječnog prometa u moderne multimodalne logističke sustave sastavni je dio europske prometne politike...

Više
Položaj : Vijest
Traži:

2011-09-01

print

Vlada prihvatila prostorni plan za kanal Dunav-Sava

Vlada je na današnjoj sjednici prihvatila Prostorni plan područja posebnih obilježja višenamjenskog kanala Dunav-Sava, čija bi izgradnja u tri faze mogla započeti iduće godine. Kanal Dunav-Sava za razvoj Slavonije i Istočne Hrvatske jednako je značajan kao što je izgradnja autoceste bila za Južnu Hrvatsku, rečeno je na sjednici, zbog čega su u Vladi uvjereni da će Hrvatski sabor konsenzusom podržati Prostorni plan.

Radi se o velikom investicijskom projektu o kojem se počelo raspravljati još daleke 1737. godine, a sada je napokon došlo vrijeme za njegovu realizaciju, istaknula je premijerka Jadranka Kosor. Projekt je vrijedan 950 milijuna eura, obuhvaća dvije županije i 12 jedinica lokalne samouprave, a izgradit će se pet luka i pristaništa te 23 cestovna i pješačka mosta, dodala je Kosor.

Ministar zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Branko Bačić napomenuo je da će kanal biti izgrađen kao plovni put 5b klase kojom će moći ploviti gotovo svi najveći riječni brodovi. Kanal objedinjuje tri najvažnije funkcije – plovidbu, navodnjavanje i odvodnju, te prometno povezuje tri najvažnije hrvatske rijeke – Dunav, Dravu i Savu, a omogućit će i u svijetu sve popularniji riječni cruising turizam. Izgradnjom kanala povezat će se 10. cestovni i željeznički koridor sa 7. dunavskim koridorom, a Hrvatska će se pozicionirati kao podunavska i jadranska država, naglasio je Bačić.

Taj kanal biti će dio 570 kilometara složenog prometnog koridora Podunavlje-Jadran s kombiniranom riječno-željezničkom vezom, čime će se Hrvatska bolje povezati sa Srednjom Europom. Kanal će skratiti plovidbu Savom prema Zapadnoj Europi za 417 kilometara, odnosno za dva dana i dvije noći, a plovidba prema Crnom moru bit će kraća za 85 kilometara. Također će se omogućiti navodnjavanje 35.750 hektara poljoprivrednog zemljišta i odvodnja sliva kanala u funkciji uređenja površinske odvodnje na 173.000 hektara poljoprivrednog zemljišta, dodao je Bačić.

Potpredsjednik Vlade i ministar poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja Petar Čobanković očekuje da će uz kanal niknuti poslovne zone u koje će doći investitori kako bi koristili blagodati jeftinog prijevoza. Uvjeren sam da će se vrijeme u tim krajevima ubuduće mjeriti kao „vrijeme prije kanala i poslije kanala“, zaključio je Čobanković.

Izvor: Hina     

Centar za razvoj unutarnje plovidbe d.o.o.
Nova cesta 180, 10000 Zagreb
Tel: +385 1 631 4445
info@crup.hr